donderdag 27 september 2007

"Je speelt een rol in een film!"


made by roel1943

Reis tussen Hilversum en Amsterdam heen en weer.
Zit in treinen en trams.
Geluidstechnicus en vormgever Jaap Vermeer heeft met Marco Raaphorst de afgelopen dagen hard gewerkt aan de eindmix van Flick Radio.
Tekst, muziek en achtergrondgeluid werden naadloos op elkaar afgestemd.
Iedere avond staat er weer een nieuwe mp3 op de inbox.
Pepijn laadt deze bestanden in zijn computer, en zo bouwen we verder.
Flick Radio groeit waar je bijstaat.

De audio, het radioprogramma, is mooi geworden.
Een opzichzelfstaand half produkt.
Precies, stemmig, in balans, beeldend.
Ondertussen verzamelen Pepijn Kortbeek en ik foto's voor de film.
Het stopt niet.
(Terwijl ik dit schrijf moet ik eigenlijk foto's selecteren.
We need tons.)
Een internetfilm ontstaat, bestaande uit foto's en ondertitels.
Hoor je nederlands, lees je engels.
Hoor je engels, lees je nederlands.
Flick Radio goes international.

Pepijn plaatst de foto's onder categorieën.
Kendra anoniem.
Kendra face.
Landscapes.
Flowers.
De Portugees.
Nachtfoto's.
Jules.
Etc.
Etc.

Vrijdagavond tussen 20.00 en 21.00 is de Radio uitzending.
Hoe lang we met de film bezig zullen zijn weet ik niet.
(Internet heeft andere deadlines.)

De vragen die we tegekomen:
Welke foto's passen bij welke tekst?
Moeten we alleen mooie foto's gebruiken?
Ondersteunen de teksten de beelden, of andersom?
Welke invloed heeft de muziek op de foto's?
Hoe letterlijk moet je zijn?
Wordt het een stripverhaal, een mega-videoclip of een gedicht?
Welk tempo hou je aan?
Hoelang kan je naar een foto kijken, zonder dat je je gaat vervelen?
Wat gaan de hoofdpersonen er van vinden?
(Ik moet nog steeds De Portugees inlichten.
Hij plaatst zijn foto's onder een Creative Commons Licensie, dus ze mogen gebruikt worden.
Maar hoe zal ik het brengen?
"Je speelt een rol in een film!")

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie uitzending na jaren weer leuk radio
zag het zo voor me, dit soort dingen voel je bij sommige flickr comments ontstaan

b.kommerij zei

Dank je anoniem.
Het is inderdaad... een wereld.

Groet, Bert.