maandag 1 oktober 2007

"Ik vond de podcast toch beter."


made by roel1943.

Even overwogen we de Flick Radio Podcast pas aan te bieden zodra "de film" af was, maar dat is te flauw.
(Dit om te voorkomen dat men gaat zeggen: "Ik vond de podcast toch beter.")
Kijken naar de film zal een heel andere ervaring opleveren.
De foto's vertellen hun eigen verhaal en versterken de soundtrack.
En vice versa.
De ondertitels maken het internet-proof.
(Nu nog een YouTube account aanmaken waarop het in zijn geheel te bekijken en versturen valt.
YouTubefilmpjes mogen doorgaans niet langer duren dan 10 minuten.
Flick Radio duurt meer dan veertig minuten.
En we gaan er niet in knippen.
Dus hoe doe je dat?
Antwoord: Informeren bij de VPRO, die kunnen het ook, dus.)

Over de vertaling gesproken.
We voeren de tekst per zin handmatig in.
Het anonieme meisje praat in cursieven.
Ondertitel, geluid en beeld moeten samen een geheel gaan vormen.
De kijker mag niet het idee hebben dat ie naar enkel stilstaande beelden kijkt.
Een zin timen is een kunst opzich.
Stem en zin moeten samenvallen.
Me nooit zo gerealiseerd.

Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Maurits Burgers zei

Ha Bert,

Om op YouTube video's die langer zijn dan 10 minuten te plaatsen heb je een Director Account nodig {ik heb er één}. Je kunt een Director Account gewoon aanvragen, maar alleen bij een nieuwe account.
Je kunt een bestaande account niet
'upgraden' helaas.
{Wellicht is deze fout al verbeterd?}
De maximale lengte blijft dan wel 100 Mb dacht ik, maar ook daar moet een mouw aan te passen zijn.

Met een Director Account kun je ook logo's en een aangepaste URL per video maken. Dat laatste is voor Flick Radio erg interessant denk ik.

b.kommerij zei

Dank Maurits.

Daar kunnen we iets mee!!
Heel fijn.

Hope all well,

Bert.